500 Üniversite Fikrini Gerçekçi Buluyor musunuz?

25 Mart 2008 Salı

Öğretim Üyeleri Sayıları

Öğretim Üyeleri Sayıları
Türkiye'deki üniversite öğretim üyeleri sayıları açıklandı. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, üniversitelerde 12 bin 186 profesör, 6 bin 238 doçent, 16 bin 796 yardımcı doçent, 33 bin 25 araştırma görevlisi ve 5 bin 479 okutmanın görev yaptığını bildirdi.

Çelik, MHP Hatay Milletvekili Süleyman Çirkin'in yazılı soru önergesini, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının bilgi notuyla yanıtladı.

Üniversitelerde 12 bin 186 profesör, 6 bin 238 doçent, 16 bin 796 yardımcı doçent, 33 bin 25 araştırma görevlisi ve 5 bin 479 okutman bulunduğu açıklayan Bakan Çelik, ''Bünyesinde profesör unvanlı 10 öğretim üyesi bulunmayan üniversite sayısı 30'' dedi.

Milli Eğitim Bakanı Çelik, üniversitelerde laboratuvar olarak kullanılan mekanların olduğunu, laboratuvar ve kütüphanelere ayrılan bütçe kaynaklarının, ihtiyaçların tümünü karşılamaya yetmeyeceğini de belirtti.

Öğretim Üyeleri Sayısı Yeterli mi?
Öğretim üyeleri sayılarının yeterli olup olmadığı konusundaki tartışma Uzaktan Eğitim adresinde Öğretim Üyeleri başlığı altında yer almaktadır.

Hiç yorum yok: