500 Üniversite Fikrini Gerçekçi Buluyor musunuz?

15 Şubat 2008 Cuma

Özel Üniversiteler Kurulabilmeli

Özel Üniversiteler Kurulabilmeli
Belki pekçok kimse farkında değil ama Türkiye'de özel üniversiteler yok. Özel üniversite diye bilinen yerler aslında vakıf üniversiteleri. Aşağıda Köksal Toptan'ın Özel Üniversiteler Kurulabilmeli konulu demeçlerini aktarıyoruz. Siyasetçilerden artık laf değil icraat istiyoruz.

TBMM Başkanı Köksal Toptan, Türkiye’de özel üniversitelerin vakıf üniversitesi olarak dolaylı yoldan kurulduğunu belirterek, “Anayasamızda özel üniversite açılması yasağının kaldırılması lâzım. Bu çağda özel üniversite yasağı olan bir ülke var mı, bilmiyorum. Bizde var” dedi.

TBMM Başkanı Köksal Toptan, Türkiye’de özel üniversitelerin vakıf üniversitesi olarak dolaylı yoldan kurulduğunu belirterek, ‘’Anayasamızda özel üniversite açılması yasağının kaldırılması lâzım. Bu çağda özel üniversite yasağı olan bir ülke var mı, bilmiyorum. Bizde var’’ dedi. Türkiye Özel Okullar Birliği tarafından ortaöğretim sistemini irdelemek ve yüksek öğrenime geçiş uygulamalarını değerlendirmek amacıyla düzenlenen Ortaöğretim Sisteminde Arayışlar Sempozyumu Antalya’daki Sheraton Otel’de başladı.

Sempozyumda konuşan TBMM Başkanı Köksal Toptan, Türkiye Özel Okullar Birliğinin 1992 yılında yapılan ilk sempozyumuna katıldığını belirterek, o günden bu yana Türkiye’de eğitimde çok şeyler yapıldığını kaydetti. Toptan, dünyada bu süreç içinde büyük değişimler yaşandığını ifade ederek, bu değişimin özellikle bilgiyi üretmek ve kullanmak alanında gerçekleştiğini söyledi.

Eğitimde rakabetin Türkiye gibi kalkınmaya çalışan ülkelerin elindeki en önemli silah olduğunu dile getiren Toptan, eğitimi büyüme va kalkınmaya dönüştürmek için kullanan ülkelerin küresel rekabette yerini alacağını dile getirdi.

Bir ülkenin gerçek zenginliğinin insan kaynağı olduğunu vurgulayan Toptan, ‘’İnsan merkezli bilgi ekonomisine ciddî geçiş süreci yaşanmaktadır. Gittikçe küçülen yer kürede ülkeler yeni şartlarla karşı karşıyadır. Değişimi fark eden ülkeler kalkınma çağının önderi olabilirken, bu değişimin gerektirdiği teknolojiyi kullanamayan ülkeler yanıştan kopmaktadır’’ dedi. Sempozyum, bugün düzenlenecek oturumlarla sona erecek.

Özel üniversiteler kurulabilmeli

Türkiye’nin nüfusunun yarısından fazlasının 28 yaşının altında olduğuna dikkat çeken Toptan, genç nüfusun ancak eğitimle donatıldığında büyük avantaj sağlayacağını kaydetti. Türkiye’de özel üniversitelerin vakıf üniversitesi olarak dolaylı yoldan kurulduğunu dile getiren Toptan, şunları söyledi: ‘’Anayasamızda özel üniversite açılması yasağının kaldırılması lazım. Bu çağda özel üniversite yasağı olan bir ülke var mı, bilmiyorum. Bizde var. Herkes biliyor ki vakıf üniversitelerinin de bir sahibi var. Mütevelli heyeti dediğimiz de bir ailenin bireyleri. Birbirimize güven duygusunu kaybetmişiz maalesef. Türkiye’nin hızla öğretim üyesine ihtiyacı var. 70-80 bin öğretim üyesi yetmez. Özel üniversite yasağını kaldırmak için çok uğraştım ama başaramadım. Üniversitelerimizin toplumla daha çok bütünleşmesi lâzım. Bu üniversiteler bizim, Türkiye Cumhuriyeti’nin üniversiteleri. Toplumun üniversitelerle, üniversitelerin de toplumla kaynaşması lâzım. Önümüzdeki dönemde diliyorum ki bu konuda önemli mesafeler alırız.’’

Hiç yorum yok: