500 Üniversite Fikrini Gerçekçi Buluyor musunuz?

15 Şubat 2008 Cuma

Öğrenciyi Üniversiteler Seçmeli

Öğrenciyi Üniversiteler Seçmeli
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, ÖSYM'den ÖSS'nin kalkması için formülü açıkladı: Öğrenciyi üniversiteler seçmeli

ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, ÖSS’de değişikliğe gidilmesi gerektiğini vurgulayarak, “12 temel dersten ‘ders sınavları’ yapalım. Öğrenciyi, üniversite kendisi seçsin” dedi.
Yarımağan, üniversite kontenjanlarının da artırılması gerektiğini ifade ederek, “Arz-talep dengesi kurulamazsa sistemde sorunlar devam eder” diye konuştu.

Yarımağan, Antalya’da düzenlenen “Ortaöğretim Sisteminde Arayışlar Sempozyumu”nda, şunları söyledi:

Yükseköğretimdeki öğrenci sayısını gelecek 10 yılda yüzde 50’lere ulaştırmalıyız. Başta açıköğretim olmak üzere bazı programlara sınavsız girilmeli. Liselerde 12 temel ders var. Bu 12 dersten birer sınav yapalım. Üniversiteler hangi derslerin puanlarını kullanacaklarına kendileri karar versin.

Liseler arasındaki farkın kaldırılması gerektiğini belirten Yarımağan, “Anadolu lisesi gibi bir okul türünün olmasını yadırgıyorum. Buna gerek var. Ben Milli Eğitim Bakanı olsam, bütün liseleri, Anadolu lisesi yaparım. Her yıl üniversiteye girmek isteyen 1 milyon 700 bin öğrenci olduğu müddetçe sorunlardan kurtulamayız” şeklinde konuştu.

Ortaöğretim ve yükseköğretimde ciddi sorunların olduğunu söyleyen Yarımağan, bütün suçun ÖSS’ye yüklenmesinin doğru olmadığını bildirdi. Yarımağan, “Sınava girenler arasında fen lisesi mezunları da var, nakış bölümü öğrencileri. Bu olmaz” dedi.

Farklı katsayı uygulamasının sadece mesleki eğitimi etkilemediğini de belirten Yarımağan, “Liselerin sosyal bilimler alanından mezun olan bir öğrenci, tıp okumak istese, karşısına çıkan engel meslek liseleriyle eşdeğerdir” şeklinde konuştu

Hiç yorum yok: