500 Üniversite Fikrini Gerçekçi Buluyor musunuz?

18 Haziran 2008 Çarşamba

9 Yeni Üniversite

9 Yeni Üniversite
Hükümetin başlattığı 'Her ile bir üniversite kampanyası' kapsamında, üniversitesi olmayan 9 ile daha üniversite açılıyor.

Mayıs 2008'de yayımlanan Kanuna göre, Ardahan, Bartın, Bayburt, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Şırnak, Tunceli ve Yalova'ya üniversite kurulacak. Böylece, 85 olan devlet üniversitesi sayısı 94'e çıkacak.

Üniversite bulunmayan 9 ilde devlet, İstanbul'da ise 2 vakıf üniversitesi kurulmasını öngören 5765 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununda ve Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında KHK ile Genel Kadro ve Usulü Hakkında KHK'ye Ekli Cetvellerde Değişişiklik Yapılmasına Dair Kanun Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak, yürürlüğe girdi.

Kanuna göre, Ardahan, Bartın, Bayburt, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Şırnak, Tunceli ve Yalova'ya üniversite kurulacak. Böylece, 85 olan devlet üniversitesi sayısı 94'e çıkacak.

Kanunla ayrıca, Mehmet Altınbaş Eğitim ve Kültür Vakfınca İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi ile Bilim ve Sanat Vakfınca İstanbul Şehir Üniversitesi adıyla, iki yeni vakıf üniversitesi de kurulacak. Böylece vakıf üniversitesinin sayısı da 33'e ulaşacak.

Kurulan 11 üniversite ile daha önce kurulan Adıyaman, Dumlupınar, Hacettepe, Muğla ve Sakarya'daki üniversitelerin tıp fakültelerine, idari ve öğretim üyeleri dahil toplam 14 bin 100 kadro tahsis edilecek.

Yeni kurulan 9 devlet üniversitesinin her birine ise 335'i tutulu olmak üzere 900'er kadro verilecek.

AA

Hiç yorum yok: